כבוד והערכה לדורון שמתנדב בעיניים מנחות לעיוור זכה בפרס שר החינוך

דורון פרגר קיבל את פרס אות שר החינוך לנוער מתנדב מצטיין ע"ש אלעד ריבן ז"ל ל-10 תלמידים ותלמידות, שנבחרו מתוך כ-350 אלף תלמידים ותלמידות הפעילים בתכנית "התפתחות אישית ומעורבות חברתית".

דורון פרגר, מתנדב בין השאר בעמותת עיניים מנחות לעיוור.

משפחת פרגר מתנדבת בעמותה מעל 20 שנה. דורון, הבן הצעיר במשפחה, נולד לתוך ההתנדבות הזאת ולאורך כל חייו הוא מלווה ומסייע למשפחתו להכשיר כלבי נחייה לעיוורים. 

כבר מגיל צעיר דורון עוזר לאלף את הכלבים, להאכילם ולהוציא אותם לעשיית צרכים. יש לציין שכלבי הנחייה אוכלים רק בפקודה וגם את צרכיהם עושים בטיולים מיוחדים כאשר מקבלים פקודה לעשיית צרכים ("ביזי").

אצל משפחת פרגר גדלו מעל 20 גורי נחיה,  ביניהם רבים שנשלחו ל"תיקון" עקב קושי של משפחות אומנה רגילות להתמודד איתם. 

בנוסף המשפחה משמשת פנסיון רפואי לכלבים בתפקיד שעוברים פרוצדורות רפואיות, וכגשר לכלבים שיוצאים לפנסיה. כמו כן המשפחה אירחה 3 המלטות וצפויה לארח המלטה נוספת בחודשים הקרובים. המלטה זו תהיה סגירת מעגל כי רלי, כלבת הרבייה, נולדה בביתם באחת ההמלטות הקודמות.

דורון במהלך חייו נפרד ממספר רב של כלבים אליהם היה קשור מאוד, והפרידה המהולה בעצב מקבלת ערך חשוב בידיעה שהכלב ישרת עיוור בעתיד ויהווה עיניים לעיוור. בנוסף, בהרבה מהמסגרות בהן דורון התחנך או הדריך הוא אירגן פעילויות הסברה לילדים על כלבי נחיה, העמותה ופועלה, וחשיבותה לציבור העיוורים.

דורון ומשפחתו מהווים עמוד תווך חשוב מאין כמוהו לעמותה, ואנו מברכים כי תרומתם זוכה להכרה על ידי משרד החינוך.

Recomended news עוד באותו נושא

עם ישראל חי!

עמותת 'עיניים מנחות לעיוור' מתפללת לחזרתם המהירה של החטופים בשבי החמאס. משתתפת בצער משפחות הנרצחים בטבח הנוראי בשבעה באוקטובר, בצערם של משפחות חיילי צה"ל השכולות,

Read Moreלקריאה

גורים לאימוץ

דרושות משפחות אומנות המעוניינות לאמץ גורי לברדור. האימוץ כרוך במתן תנאי גידול אופטימליים, ובהקניית כישורים חברתיים ראשוניים לגור. ללא תקופת אימוץ נאותה לא יצליח גור

Read Moreלקריאה